• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home
Dá se zhubnout tancem? PDF Tisk Email

Ano! Tanec je v současné době jedním z nejpopulárnějších způsobů, jak aktivně trávit volný čas. Je to díky propojení příjemné hudby a svůdných pohybů a to vše s určitým emočním nábojem. Svou popularitu získal také tím, že patří mezi aktivity s vyšším aerobním efektem. Tanec je vynikající způsob, jak spalovat energii příjemným způsobem.

Při tanci dochází ke zvýšení tepové frekvence na úroveň, která je nazývána submaximální a při níž se ideálně spalují tukové zásoby. Organismus není nadměrně zatěžován, takže pohyb způsobuje radost, nikoli stres. Pozitivní psychické rozpoložení je dalším faktorem, který napomáhá zdravému hubnutí. Zdravý pohyb však musí být propojen se zdravým jídelníčkem a osvojením si správných stravovacích zvyklostí.

Ale jak je to s břišním tancem? Často slýchávám, že břišní tanec není v dostatečně rychlém tempu aby se dalo hubnout. S tím však nemohu souhlasit. Podívejte se na "vrcholové" profesionální tanečnice. Kolik je nás vysloveně obézních? Sama jsem zhubla, protože jsem chtěla a šlo to tancem. Pro hubnutí, tedy spalování tuků, je důležitá aerobní zátěž trvající déle než 30 minut. Výpočet tepové frekvence (dále TF) pro nás ženy je mximální TF 200 mínus aktuální věk. Tedy, pokud je vám 30 let, dle výpočtu, jste v aerobním režimu když vaše tepová frekvence dosáhne 170 tepů za minutu. Při této zátěži by jste měla vydržet alespoň 30 minut.

Tancování je mnohem fyzicky náročnější než se může zdát. Ovšem pozor, musíte tančit na určité úrovni. V začátečnických kurzech, kde se seznamujeme s prvky a kroky v pomalém tempu, spíše posilujeme a tvarujeme svaly. Tady nedosáhneme příliš vysoké tepové frekvence, ale už jen tím, že dodržujeme krásné vzpřímené držení těla, posilujeme. A to není málo. Břišní tanec také velmi významně tvaruje šikmé břišní svaly a výsledkem je štíhlejší pas. Příjemné pohyby břišního tance nenásilně vykřešou z vašeho těla nejen přirozené křivky, ale zlepší se vám i celé držení těla, koordinace pohybů a získáte elegantní chůzi. Tanec vás nabije pozitivní energií a přispívá dokonce i k lepšímu sexu. Nicméně v hodinách nemůžeme "jet" jen v aerobním pásmu. Některé klientky nemohou nebo nestíhají velmi rychlé tempo. Ale doma, tam se můžete vyřádit bez omezení milé dámy! Chcete-li shodit, tančete každý den alespoň hodinu! Funguje to! A jako bonus, budete mít lepší náladu, rozhýbete svou duši - lepší nápady, inspiraci a hezčí pohled na svět.

Pokud už jste pokročilá tanečnice, základy máte dávno za sebou a opravdu už tančíte, tak do aerobního pásma se dostanete docela snadno i doma. Jak postupovat? Nepodceňujte jídlo. Najezte se nejpozději 1 hodinu před tréninkem. Dále nezapomeňte na rozcvičku a pořádně si zahřejte svaly celého těla. Vyhnete se nepříjemným poraněním, které v případě nedostatečného rozcvičení hrozí!!! Pokračujte v rychlejším tempu. Krokové variace a všechny prvky na které si vzpomenete, točky, můžete prostřídat i s disko či latino stylem. Neomezujte se. Moderní či klasické skladby v rychlejším tempu prostřídejte temperamentními "drum soly" alespoň další 1/2 - 3/4 hodinky. Nezapomeňte na úžasný prvek "shimmy". Patří do kategorie prokrvujících a z tohoto důvodu velmi efektivně působí proti celulitidě. Ale jak už to tak bývá, je třeba pravidelnosti  a platí, bez práce nejsou koláče. Čím častěji, tím rychleji a viditelněji poznáte výsledek. Proto třeste boky milé dámy, kdykoliv to bude možné. Dále je důležité vybrat a připravit si hudbu na CD předem! Nebudete přece lítat a hledat co by bylo vhodné. Při tanci pravidelně dýchejte, nezadržujte dech. Pokud zadržujete dech dostáváte se do anaerobního režimu ( bez přístupu kyslíku) a my potřebujeme aerobní ( s přístupem kyslíku). Při rychlejším tempu delší dobu budete dýchat zhluboka, jinak to ani nejde. Po uplynutí aerobní fáze nalaďte pomalejší hudbu, zklidněte tempo, vydýchejte se a věnujte se pomalým krouživým pohybům a protahovacím cvikům. Je ideální, když vydržíte 15 - 20 minut. Podtrženo, sečteno, 1,5 hodinové tančení máte za sebou. Tato aktivita je skvělá v tom, že nemusíte daleko, pohodlně si zatancujte i doma, ale chce to opravdu jít, zapnout přehrávač a tančit! Poslechem hudby v křesle se sice náramně relaxuje, ale zhubnout se vážně nedá. Což je škoda :-). Po tancování se napijte a teprve hodinu poté se najezte. Buďte důsledné!!! Takovýto trénink je nutné opakovat minimálně několikrát týdně. Samozřejmě čím častěji, nejlépe každý den, tím lépe. Vyzkoušela jsem a vím o čem mluvím. Pokud chcete překročit svůj vlastní stín, můžete navíc k tanci přidat hodinu pěší chůze, nordic walking(úžasná věc), aerobicu, klidně posilovnu, běh, cyklistiku, brusle..... prostě cokoliv. Důležité je vydržet a překonat období, kdy byste si dala něco dobrého a máte pocit, že se zblázníte a máte pořád hlad. Vydržte 3 týdny, pak to přejde. Vážně. Není to zas až tak těžké, když se do toho dostanete, jde to docela snadno a bude vás to bavit. A pak, až zapnete TY džíny, co leží už několik let na dně skříně, budete na sebe pyšná! Právem. Ten pocit stojí za to!


Hubněte po ránu

Patříte mezi ranní ptáčata? Tančete po ránu nalačno! Skvěle si nastartujete den, do práce nebo do školy budete odcházet s fajn náladou a celý den vás téměř nic hned tak nerozhází. Stačí 10 minut!

Jezte ovoce

Velikost do dlaně. Místo svačiny 2x denně. Je zdrojem sacharidů, energie - a hezky vám do oběda nebo večeře vyhládne.

Milujete tzv. "furtžerky"?

Tak nazývá má kamarádka různé chipsy, tyčinky a další kalorické bomby. Nahraďte je nakrájenou okurkou nebo mrkví. Chroupat budete také a navíc obě zástupkyně zeleniny jsou známými antioxidanty.

Jezte zeleninu

200 g zeleniny syrové nebo na páře ke každému velkému jídlu (oběd, večeře). Zelenina má funkci neutralizátora (Jistě jste slyšeli o překyselení organismu) a kromě toho krásně popožene činnost střev.

Hodně pijte

2 - 3 litry v podobě vody či neslazených čajů. Jen tak vyplavíte škodliviny a získáte krásnou vláčnou pleť i bez drahých kosmetických přípravků.

 


Joomla inotur picma